Mieke Blondeel

Sinds vijftien jaar sta ik voor de klas in de humane wetenschappen. Ik ben gepassioneerd door de vakken cultuur- en gedragswetenschappen. Tijdens mijn lessen word ik gedreven door de vraag hoe ik het leren van elke leerling kan stimuleren. Inzetten op co-teaching, binnenklasdifferentiatie, activerend leren en formatief evalueren inspireren me hierbij. Dit zijn thema’s waar ik vorming rond kan geven.

Ik heb ervaring als leercoach waarbij ik tijdens individuele begeleiding het leren van de leerling ondersteun. Via motiverende gespreksvoering tracht ik de onderliggende leervraag van leerlingen op te sporen en zet ik een begeleidingstraject op.

In september 2019 startte ik - deeltijds - als onderwijscoach in het CVO Miras. Ik begeleid er individuele docenten en teams uit de opleiding NT2 en Talen om kwaliteitsvol onderwijs te realiseren.

Als schoolontwikkelaar in spé (afstudeerdatum juni 2019) bouw ik expertise op rond duurzame organisatieontwikkeling vanuit een waarderend perspectief (Appreciative Inquiry).